Kameralna szkoła
inspirowana
skandynawskim
modelem
edukacyjnym

Autorska Szkoła Podstawowa
Bezpieczna Przystań

To przestrzeń, w której młody człowiek ma się czuć bezpiecznie i komfortowo. Jest to główny warunek do poznawania najbliższego otoczenia i całego świata…

Dzieci mają w sobie naturalny pęd do rozwoju i ciekawość, która je motywuje do poznawania rzeczy nieznanych.
Naszej pracy przyświeca założenie, że każdy człowiek chce się rozwijać i uczyć i, że nie trzeba go do tego zmuszać, a jedynie motywować.

Komunikujemy się zgodnie z modelem „Porozumienia Bez Przemocy” wg Marshalla Rosenberga – rozmawiamy, uczymy się negocjować, dostrzegać swoje potrzeby. Tworzymy życzliwą atmosferę, bez niepotrzebnego stresu i pośpiechu, bez dzwonków i sztywnych podziałów.

Jesteśmy w stałym kontakcie z innymi szkołami tego typu w Polsce, wspieramy się i wymieniamy doświadczeniami.
Dzieciaki uczą się przez modelowanie, więc to my dorośli powinniśmy pokazać, jak buduje się sieć współpracy i nawiązuje wartościowe kontakty.

Główne założenia:

otwartość na emocje i potrzeby
podążając za hasłem "Za każdym uczuciem kryje się potrzeba" (bliskie jest nam NVC - "Porozumienie bez przemocy" Marshalla Rosenberga)

brak presji, ocen, testów,
prac domowych, nagród i kar

umacnianie samodzielności, odpowiedzialności, wewnątrzsterowności i asertywności ocen, testów

pobudzanie naturalnej ciekawości i kreatywności

budowanie otoczenia sprzyjającego naturalnej nauce – wyjścia w ciekawe miejsca, nauka przez doświadczenie, bloki przedmiotowe

dawanie mu poczucia współodpowiedzialności za swoją edukację

indywidualne podejście i realizację indywidualnej ścieżki rozwoju

umożliwianie tworzenia zasad w szkole i ich przestrzegania

umacnianie kompetencji społecznych, które są równie ważne jak wiedza

różnowiekowe grupy

naukę samodzielnego rozwiązywania konfliktów

otwartość na wychowanie w duchu zasad rodzicielstwa bliskości

pomoc w komunikacji z dziećmi, ucząc języka emocji i potrzeb, zgodnie z założeniami „Porozumienia bez Przemocy” Marshalla Rosenberga

organizację terapeutycznych zajęć dla dzieci, które wspomagają pracę rodzica z dzieckiem

coaching rodzicielski grupowy i indywidualny